η ανάπτυξη νέων δυνατοτήτων διδασκαλίας και μάθησης μέσα από:
αναζήτηση της γνώσης σε πολλαπλές πηγές διαφορετικών μορφών (με έμφαση τις πηγές ηλεκτρονικής μορφής)
ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στη μάθηση
ενεργητική συμμετοχή των μαθητών σε ανάλυση πραγματικών μετρήσεων
ανάπτυξη συνεργασίας των μαθητών μέσα στο σχολείο και μεταξύ άλλων σχολείων
ανάπτυξη επικοινωνίας (με ηλεκτρονικό τρόπο) των μαθητών με μαθητές άλλων σχολείων αλλά και με επιστήμονες/ εμπειρογνώμονες
ανάπτυξη νέων μεθόδων διανομής εκπαιδευτικού υλικού στους καθηγητές (κυρίως με ηλεκτρονικό τρόπο)
ενθάρρυνση του βαθμού επικοινωνίας (με ηλεκτρονικό τρόπο) των καθηγητών με επιστήμονες/ εμπειρογνώμονες ενός τομέα και με επιστήμονες - εκπαιδευτικούς του σχεδιασμού και της διοίκησης
ανάπτυξη ενός (ηλεκτρονικού) βήματος (forum) συνεργασίας και ανταλλαγής εμπειριών και εκπαιδευτικού υλικού μεταξύ των καθηγητών διαφορετικών σχολείων,
η συστηματική εισαγωγή - ενσωμάτωση στο αναλυτικό πρόγραμμα των γυμνασίων μαθήματος που άπτεται της Πληροφορικής, της Τεχνολογίας και της Περιβαλλοντικής Αγωγής με τοπική και διεθνή διάσταση και με διεπιστημονική προσέγγιση,
η απόκτηση πραγματικής εμπειρίας των μαθητών και των καθηγητών με τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες της πληροφορικής και του διαδικτύου,
η διασύνδεση των επιστημονικών φορέων και της τοπικής κοινωνίας με την εκπαιδευτική διαδικασία που θα συμβάλλει στο άνοιγμα του σχολείου προς την τοπική κοινωνία και τη σύνδεσή του με τα θέματα που την απασχολούν