Σκοπός και αναγκαιότητα του Προγράμματος ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ

H κατά τα τελευταία χρόνια ταχεία εξέλιξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των πληροφοριακών και επικοινωνιακών δικτύων επέτρεψε την ιδιαίτερα σημαντική ανάπτυξη του λογισμικού συστημάτων υποστήριξης εκπαιδευτικών διαδικασιών καθώς και την κατά πολύ ευκολότερη πρόσβαση σε πηγές υπάρχουσας και συσσωρευμένης πληροφορίας. Οι σύγχρονες αυτές εξελίξεις επιτάσσουν ώστε ο σχεδιασμός ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού προγράμματος να εμπεριέχει και να στηρίζεται σε τρεις βασικές εκπαιδευτικές συνιστώσες:

Η πειραματική εφαρμογή του ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ βασίζεται στη δημιουργία δικτύου αυτόματων σταθμών μέτρησης ατμοσφαιρικών παραμέτρων σε Γυμνάσια και στη δημιουργία μιας βάσης πολλαπλών δεδομένων (εικόνες, κείμενα, δεδομένα μετρήσεων, γραφικές παραστάσεις) σχετική με τις μετρήσεις αυτές. Στη συνέχεια, με χρήση εξελιγμένων τεχνικών μέσων επικοινωνίας, αναπτύσσεται μία μεθοδολογία ευέλικτης άντλησης και εκπαιδευτικής παρουσίασης των στοιχείων για την κατανόηση του προβλήματος από τον μαθητή καθώς και την παροχή ενός εργαλείου στη διάθεση του καθηγητή με σκοπό τη βελτίωση της απόδοσής του.

Το σύστημα επικοινωνιών του προγράμματος ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ βασίζεται στο συνεχώς επεκτεινόμενο παγκόσμιο δίκτυο Internet και διασυνδέει τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό μεταξύ τους. Ουσιαστικά εξυπηρετεί τις τρεις ομάδες που εμπλέκονται στο πρόγραμμα: μαθητές, καθηγητές και επιστήμονες.

Οι γενικότεροι σκοποί του προγράμματος ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ είναι: